Van Roodkapje, een Dogla en een kipje... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van AlyenHanneke - WaarBenJij.nu Van Roodkapje, een Dogla en een kipje... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van AlyenHanneke - WaarBenJij.nu

Van Roodkapje, een Dogla en een kipje...

Door: AlyenHanneke

Blijf op de hoogte en volg AlyenHanneke

20 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

13-03-'06

Goeie morgen! Het is hier tien over elf, tijd voor een Hanneke- en- Aly journaal!

We zitten zo'n beetje op de helft, en dat is raar te bedenken! Hoewel, zoveel besef van tijd hebben we hier niet, we weten welke dag het is en soms kijken we op de klok, dat is voldoende!
Over tijd gesproken, van het weekend hebben we verjaardagen gevierd van de kinderen van de afgelopen twee maanden. Het was nog een hele klus om kadootjes uit te zoeken, we hadden alleen een doos met wat oude dingetjes en we hadden toch wat fantasie en speurwerk nodig, maar het is redelijk gelukt, vinden we zelf! En we hebben taartjes gegeten, in het bijna- donker, want de stroom viel uit.

20-03-'06
Ondertussen valt de internetverbinding weg,en konden we weer geen berichtje plaatsen.. Het verhaal wordt nu dan ook afgemaakt.
De stroom viel dus uit.. maar geen nood, het werd er alleen maar gezelliger op. Aan de muur hingen nog wat noodlampen.

Het kuikentje dat Debbie en vriendin vanuit de dierentuin hebben ontvoerd is inmiddels overleden. Waarschijnlijk aan een overschot aan maizena.. Inmiddels hebben we een gore, stinkende, totaal vermagererde poes. De kinderen wilden het beest bijna vermoorden zodat we ons geroepen voelden het diertje voorlopig even boven te installeren.. Hij heet Gollem! En als die wel mooi en dik word en geen rattenkop meer heeft noemen van hem Smeagall (of hoe je het ook schrijft).

En hoe komen we nou aan roodkapje? Nadat we een tijdje aan het volleyballen waren en we meerdere malen roodkapje hebben horen roepen, en dogla (wat gezegd wordt tegen iemand met krullen) wisten we dat ze ons bedoelden.. Aly was zo overhit dat ze wat rode blosjes op haar wangen vertoonden, en Hanneke schijnt dus Dogla te zijn, tot nog steeds grote verbazing van veel kinderen. Want hoe kunnen Nederlanders nou krullen hebben? Ze stellen er steeds vragen over en hopen dat ze als antwoord krijgen dat er ergens in de familie een echte dogla heeft gezeten of een creool.. Wie weet.

Afgelopen week was pure hectiek! De directeur ligt in het ziekenhuis, zijn vrouw ligt ziek op bed, een medewerker is ziek, veel kinderen zijn ziek, dus we hebben ons de benen uit het lijf gelopen om voor iedereen en alles te zorgen. Nu zijn we zelf een beetje gammel, dus kunnen ze zich even zonder ons redden. De rit naar de kerk gisteren was verbazingwekkend. Het voelde alsof we een gevangenis hadden verlaten en weer op vrije voeten stonden. Gisteravond zijn we dan ook maar in debuurt wezen eten, om zo toch nog een beetje weg te zijn.

Naast dit trietste bericht hebben we ook nog een hoop lol!Degenen die niet ziek zijn proberen het ons ook naar de zin te maken door gekke dingen te doen: flikflak, door plassen heen schuiven, watergevechten.. Nou jou gevecht.. ze zoeken wel een moment uit waarop wij zo weerloos zijn en zij alle materialen bezitten wat een watergevecht mogelijk maakt.. Tsja.. Het leven is niet eerlijk! Maar wel leuk.

gegroet!!

Aly en Hanneke

• 20 Maart 2006 - 14:32

Anne:

Hey meis, we moeten nog keertje afspreken! Miek en ik zijn nu in paramaribo bij 'Weid mijn lammeren', evanglische boekhandel! we hebben ook Surinaams tel.nummer: 8787744
    Bel ff joh! Lijkt me leuk je weer ff te zien :)!
    kus Anne

• 20 Maart 2006 - 14:39

Pytrik:

hey aly!!!!alles goed??bijna als eerste!al op de helft!!!vet cool joh!mis je!tot snel!kusjes pytrik

• 20 Maart 2006 - 18:23

Hieke:

Ha Aly! Wat goed om weer even van jullie te horen, druk druk dus! Wel de tijd nemen om er even tussen uit te gaan, hoor! Hebben jullie verder al uitstapjes kunnen maken? Ik mail je even! liefs, hieke

• 20 Maart 2006 - 19:20

Joyce:

Hey lieve Aly!
    mm.. allemaal ziek he?? Beetje minder.. hopen dat ze en jullie (?) er ook snel iets minder gammel voor staan! Ben benieuwd of jij en Anne elkaar gauw weer ns ff kunnen zien en bijkletsen! Kom op meis, nog iets van een week of 5 a 6 geloof ik! Heb gelachen om je mail, tja, mis dat ge*b**** ook wel, maar goed, dat komt wel weer, geniet maar lekker daar en vertel me alles als je terug bent :-)!!
    Liefs, Joyce

• 21 Maart 2006 - 12:27

Mam:

Ha Hanneke,

Zijn jullie nog niet ziek geworden? Dat kan toch ook haast niet met zo'n sportconditie?
    Zo te horen genieten die kinderen wel van jullie en vinden jullie het ook leuk.
    Groeten en tot volgende maand
    Liefs, mam

• 22 Maart 2006 - 19:07

Hallo Hanneke:

leuk om jullie verhalen te lezen.Wel een hele ervaring om zo lang in een heel andere cultuur klaar te staan voor je mede mens. Geniet er van. We missen wel fotos of is dat niet mogelijk om op e site te zetten? De groetjes uit groningen.

• 23 Maart 2006 - 14:17

Margreet:

Hee Hannes, heb je ons kaartje al gehad? Het wordt weer tijd voor een leuke update!

• 24 Maart 2006 - 19:07

Tante Pietie:

Hey Aly, wat heerlik dat jimme it sa goed nei jimme sin hawwe. Jimme meistje in protte mei. Noch in soad nocht en wille!! Doeg....

• 27 Maart 2006 - 09:22

Muoike Tineke:

tsjonge jonge, der wurdt hurd skrept.Wat leuk Aly om wat fan dij te lêzen en dyn belútsenheid bij de bêrn te priuwen.
    Ik hoopje dat jimme it goed fol hâlde kinne en winskje jim wille, humor en Shalom ta! Enne.. tige bedankt foar dyn mooie kaart. Bist net út ús gedachten hjèr.
    Leafs fanôf de Brédyk. T