nog meer sani! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van AlyenHanneke - WaarBenJij.nu nog meer sani! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van AlyenHanneke - WaarBenJij.nu

nog meer sani!

Door: AlyenHanneke

Blijf op de hoogte en volg AlyenHanneke

03 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Hier zijn we weer!

Het gaat nu snel, de laatste week met de kinderen is aangebroken! Dat is eigenlijk best vet bagger, omdat we echt geen zin hebben in afscheid nemen, maar goed dat wisten we ook van tevoren! Gelukkig hebben ze vakantie en zin om naar huis te gaan. Dat scheelt een eind in het afscheid nemen!

De afgelopen week was weer een mooie!
We hebben gezwommen in de colakreek, een water met colakleur. gelukkig was het zonder prik en plakten we niet toen we uit het water kwamen, maar bruin was het zeker wel. En wij waren ook heerlijk verkleurd, tot onze grote vreugde en ook wel een beetje pijn, Maar liters bodylotion later waren wij gelukkig met een bruin kleurtje en lelijk voor de Surinamers..tja, je kan niet alles hebben!
Afgelopen zaterdag was er een voetbaltoernooi van 'onze' jongens met jongens uit de stad, vol trots kunnen wij u meedelen dat onze jongens met 11-1 gewonnen hebben. En dat het doelpunt van de tegenpartij een eigen doel was. Dus hebben we besloten, 12-0...Maar dat kan ook niet anders met de fanatieke sportlui die onze jongens zijn, eten en baden moet zo nu en dan wijken voor de voetbal, storen kan ook beter niet want fel dat zijn ze...en dat werpt nu zijn vruchten af!
De kleinere kinderen zijn op een andere rage overgestapt, het hinkelen! De hinkelhokken zien er hier wat anders uit, de regels zijn wat anders en een beetje valsspelen moet kunnen, het is erg leuk en de kinderen zijn er uuuren rustig mee!
Verder heeft een van onze honden besloten jonkies te krijgen, een van de kinderen had het nest gevonden en kwam met trots vertellen dat 'molke jonkies heeft gemaakt'.
(voor de friezen: inderdaad is de hond vernoemd naar melk, maar dan was het chocolademelk...)
Wat er met de jonkies gebeurd is weten we niet, maar als ze blijven leven worden het zwerfhonden vol ziektes en ondervoeding, gelukkig kunnen we neutraal blijven in dit ethisch dilemma.
Wel is onze spontaan aangewaaide zwerfkat inmiddels overleden en heeft hij een zeemansgraf gevonden tussen het maandverband in de rivier..De kinderen die er omheen stonden leken het niet erg te vinden en verklaarden hardop dat het 'zo beter was, omdat het toch een stom beest was'. Een van heb kwam later toch nog vragen of dode katten kunnen horen...nee toch???
Komende zaterdag hebben we een kinderdag, een dagje uit met kinderen van drie verschillende kinderhuizen. Er zal ook van alles opgevoerd moeten worden, Hanneke is met Debbie druk bezig om het boekje 'niemand is als jij' tot een toneelproductie om te toveren. Verder zijn de jongens aan het breakdancen, dat doen wij ze niet na! En proberen we de dansjes van de meiden hier en daar wat bij te schaven, fatsoenshalve...
Zelf verzinnen ze ook allemaal toneelstukjes, we zijn benieuwd!
Maar er is een prijs te winnen dus we zijn benieuwd!U hoort nog van ons!:)
Maar nu wordt het tijd om te gaan stoppen, gezien we zo nog even ergens een ijskoffie moeten gaan drinken, een geweldige ontdekking!

Dus voor nu heel veel groetjes en tot binnenkort!

van Hanneke en Aly!

• 03 April 2006 - 15:03

Pytrik!:

hey aly,bedankt voor je mailtje!heel veel suc6 daar!ne hoop dat ej snel weer komt!heel veel kusjes pytrik

• 03 April 2006 - 18:33

Hieke:

Mooi verhaal! Ik ben benieuwd naar je foto's als je thuis komt! liefs!

• 05 April 2006 - 11:00

Tante Nicolette:

Hallo Hanneke
    Ik heb een grote vliegtuigkoffer en ik dacht dat al mijn spullen er makkelijk in zouden passen. Daar ben ik nu niet meer zo zeker van... Misschien moet ik wel op het deksel gaan zitten om 'm dicht te krijgen! Zou je niet alvast beginnen met het opruimen van je kamer? Over 13 nachtjes kom ik kijken! Veel plezier op de kinderdag en wees ook lief voor de beestjes...

• 05 April 2006 - 21:02

Gerda:

Hoi Aly
    Weer een vrolijk berichtje van jullie. We zijn erg benieuwd hoe bruin je bent en natuurlijk de foto's. Groetjes André en Gerda p.s Knikkeren is hier nog in en die elastiekjes daar keken ze toch raar bij, dat zal wel niets worden.

• 06 April 2006 - 19:27

mja doei -xx- Renske

• 07 April 2006 - 14:04

Marie:

Heeeee Aly!
    Tot snel!Kan je de celgroep verblijden met je verhalen!
    liefs Marie.

• 10 April 2006 - 18:08

Mam:

Ha Hannes,

Nog even wachten en dan kom ik bij jullie kijken.
    Ben benieuwd, groeten,
    mam

• 13 April 2006 - 10:32

Foke:

Hee Aly!!!:D vet cool dat je op vakantie gaat, en ook vet cool dat je dan schildpadden ziet!!ga je wel mooie foto's maken?;)ik mis je! en reken maar vast op je lekkere gebakje!!:D kusje foke!

• 15 April 2006 - 11:18

Diebrich:

Hey Aly! Wat een toffe site maken jullie ervan! Echt leuk om al die verhalen te lezen!!:)
    Zo te lezen hebben jullie het naar je zin! Ik heb by the way een kamer in Utrecht gevonden:) eindelijks...
    Nou nog heel veel plezier daar, neembinnenkort weer eens een kijkje hier!
    Dikke knuffel!
    Dieb

• 19 April 2006 - 14:35

JW:

Eej hannes!!

Wanneer kom je weer trug?? Dan gaan we zeker leuke dingen doen!!!

• 27 April 2006 - 08:15

Foke:

heey aly ik heb er vet zin in als je thuis komt:D:D:D

• 18 Juni 2008 - 14:35

Priscilla:

ik vind jullie heel lief om zoveel aandacht te besteden aan suriname dat geeft je het gevoel als burger van dit land toch positiev erover te denken want suriname staat alleen in een zwart daglicht.